Rejestrujemy podmioty wykonujące działalność leczniczą. Oprócz rejestracji, przeprowadzamy także wszelkie aktualizacje.
Przed przystąpieniem do samej rejestracji proponujemy przeprowadzenie usługi planowania i organizacji struktury gospodarczej przedsiębiorstwa, mając na względzie aspekty podatkowe i cywilnoprawne, a następnie rejestrację każdej dostępnej formy prowadzenia działalności gospodarczej. Przeprowadzamy także reorganizacje i przekształcenia.
Łącząc wiedzę z wielu dziedzin jesteśmy w stanie sprawnie zorganizować strukturę danego przedsiębiorstwa albo ją przekształcić. Podczas analizy bierzemy pod uwagę szereg aspektów podatkowych, księgowych i prawnych. Projektujemy siatkę zatrudnienia, działając na gruncie prawa pracy, biorąc także pod uwagę regulacje dotyczące czas pracy personelu medycznego. Proponujemy i rejestrujemy każdą dostępną formę prowadzenia dzielności gospodarczej. Prognozujemy wysokości danin publicznych (podatki i ZUS). Do usługi podchodzimy w sposób indywidualny. Ocenami ryzyka, sporządzamy i negocjujemy kontrakty. Pomagamy w ekspansji na rynki zagraniczne, z łatwością odnajdując się w aspektach prawa międzynarodowego handlowego.
Każdy podmiot wykonujący działalność leczniczą powinien unormować wewnętrzną organizację swojego przedsiębiorstwa i sposób udzielania świadczeń w regulaminie organizacyjnym. Sporządzamy regulaminy dostosowane do struktury danej kliniki, w oparciu o stosowne przepisy prawa.
Opracowujemy zestawiania obowiązków podmiotu leczniczego względem pacjentów, osób zatrudnionych oraz organów zewnętrznych. Opracowanie dostosowujemy do wielkości przedsiębiorstwa i rodzaju udzielanych świadczeń.
Względem pacjenta:
Względem organów zewnętrznych:
Względem organów skarbowych:
Względem zatrudnionych:
Sporządzamy analizę i zarys zagadnień, które zazwyczaj są weryfikowane podczas rutynowych kontroli z Urzędu Wojewódzkiego, czy SANEPID. Bierzemy pod uwagę rodzaj udzielanych świadczeń, wykaz pomieszczeń (gabinetów), wymogi lokalowe i wiele innych.
Nasze działania są poparte wytycznymi z przeprowadzonych kontroli naszych Klientów oraz zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia z dnia 20 grudnia 2012 roku w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania kontroli podmiotów leczniczych.
Doradzamy w doborze formy finansowania na zakup sprzętu medycznego, uwzględniając przy tym konsekwencje podatkowe (amortyzacje, odpisy i inne).
Podpowiadamy, jak używać wcześniej zakupiony sprzęt medyczny na jednoosobową działalność gospodarczej, w nowo otwartym podmiocie leczniczym.
Sporządzamy i wysyłamy wszelkie raporty i sprawozdania do Centrum e-Zdrowie (np. MZ-88).
Przeprowadzamy kompleksowe wdrożenie RODO w przedsiębiorstwach medycznych.
Sporządzamy, analizujemy i negocjujemy umowy cywilnoprawne bądź umowy o pracę. Jeżeli podczas analizy okażę się, że w danym kontrakcie (nawet tym, który już funkcjonuje w obrocie) istnieją zapisy niekorzystne dla naszego Klienta, podejmujemy się renegocjacji warunków.
Przeprowadzamy także rejestracje i aktualizacje wpisów w Krajowej Izbie Diagnostów Laboratoryjnych i każdym innym możliwym rejestrze.